Powered By Blogger

Zoeken in deze blog

Volgers

Jan Warntjes

Pianist en Accordeonist.

maandag 2 oktober 2006

Jan piano Willemstad Curacao 1970

In 1966 voer ik als Scheepswerktuigkundige bij de KNSM. Tijdens een van deze reizen werd ik ziek aan boord. De eerste stuurman wist niet wat me precies mankeerde. Ik had steeds koorts en kon niet werken. Hij nam toen contact op met een dokter uit Amerika via Radio Holland. Ze besloten om me aan land te zetten in Willemstad. Ook het ziekenhuis in Willemstad wist niet direct een juiste diagnose te stellen, en zo werd ik lopend patient. Ik verbracht mijn tijd ook veelal in het Zeemanshuis te Willemstad. Daar stond een oude gammele vleugel, maar ik kon me er best op vermaken. Later beleek dat mijn amandelen onstoken waren, en ik werd geopereerd in het ziekenhuis van Willemstad. Na lang wachten kon ik met het m/s de Solon weer naar Amsterdam varen.

Geen opmerkingen:

Blogarchief